tisdag, mars 08, 2011

Tavellister

Igår var jag och köpte en hel drös med tavellister på Rusta. Hade först svårt att bestämma mig för vilken färg det skulle vara på dem - svart, ek eller vita. Till sist blev det vita, och det tror jag nog blir ett bra val.
Nu är det ju bara frågan...Hur högt sätter man sådana här lister? Kan man få för många av dem kanske? Vad tror du om den saken?
Jag har tyvärr inga bilder ännu för de är inte uppsatta. Det lär nog dröja innan snickarn (mannen) vill utföra det uppdarget, han tycker nämligen att allt som jag vill ha/köper, och idéer som jag kommer på bara är 'MÖG' (alltså skit på ren svenska). Men jag har i alla fall bestämt att det ska vara två stycken rätt så långa i vardagsrummet på två olika väggar, en lång i sovrummet och dubbla rader på 'mitt' rum. Sen får vi väl se hur det kommer att se ut.
Att jag vill ha dubbla rader med lister på mitt rum är för att jag hade tänkt mig att ha tavlor på översta listen och foton på den undre.

Hittade en bild på Internet som illustrerar ungefär hur jag tänkt mig det hela. Jag får återkomma när allt är fix och färdigt med egna bilder.


Ha en bra dag!
Have a nice day!
Kram Eva


5 kommentarer:

Judy sa...

Hej Eva!
I am receiving this blog post in Swedish and every time I try to use Google translate it says that the post is already in English! I don't get it!!! It certainly doesn't look like English to me!

Kram

Maria sa...

Judy, try to see if it works to copy/paste to http://translate.google.se/?hl=sv&tab=wT#sv|en| when it doesn't work directly on the blog :)

Mamma, jag tror det kommer bli jättefint!!

Marie-Anne sa...

Hej Eva!
Jag blev full i skratt när jag såg din rubrik... Vad är "tavellíster" för nånting?, tänkte jag. Innan jag förstod att det handlade om tavel-lister. :-)
Jag tycker det ser jättesnyggt ut, och rekommenderar två rader med just vita lister. Och så är det en fördel att man enkelt kan byta ut både tavlor, foton och anna utan att behöva slå nya hål i väggen.
Lycka till!
Kram från Stockholmskusinen

Eva Hagbjärn sa...

Judy,
Here's an other address you can try if it doesn't work with the transltor at my blog:

http://www.google.com/language_tools?hl=EN

Copy the whole blog address in the browser, e.g. http://evafromsweden.blogspot.com
and then paste it under the text:

'Translate a web page'

Good luck!

Eva Hagbjärn sa...

Hej Marie-Anne!
Ja hur skriver man egentligen ut ett sådant ord som tavellister. Så som du föreslår eller kanske man helt enkelt ska skriva/säga tavelhyllor (tavel-hyllor) ;-)

Kram från Skånekusinen