onsdag, mars 07, 2007

Utmaning - Challenge!

Den här utmaningen fick jag från Jonna Hautau i måndags, 3:e mars, men har tyvärr inte kunnat utföra den förens nu pga att Internet krånglar här just nu. Min Internet leverantör, Bjäre Kraft har ju i sin tur en leverantör, Song Networks, och det är visst hos dem felet ligger.

*********************************************************************

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Jag har blivit utmanad av Jonna:


1) Jag har nog inte missat mer än högst tre, fyra avsnitt av långköraren ”Hem till gården” – ”Emmerdale Farm”, genom alla år som det visats. (Började visas 16 oktober, 1972). Jag gör precis som Jonna gjorde med ”Glamour”, ställer in veckotimern (fast inte på min video utan på min digitalbox med hårddisk) spelar in alla avsnitt och kollar det på kvällen eller så ser jag alla avsnitten i slutet av veckan.

2) Äter absolut inte sill, musslor, bläckfisk, sniglar eller liknande anrättningar. Mår illa bara jag tänker på det! Urk!!

3) Hatar flygfärdiga snorkråkor!

4) Har svårt med folk som inte kan erkänna när de har fel eller som inte kan be om ursäkt när de är överbevisade utan fortsätter att envisas och tjata.

5) Retar mig på mig själv för att jag har för mycket på gång samtidigt och nästan aldrig blir färdig med något!
Önskar man kunde vara vaken dygnet runt. Tycker inte alltid att 24 timmar räcker till om man ska slippa att stressa och hinna med allt som man skulle vilja göra :-/

6) Blir irriterad på alla gamlingar som tvunget ska ut och handla i affärerna och trängas på fredag eftermiddag när det är som mest folk. De har ju alla andra dagar i veckan de kan göra det på!

Det här var kanske inte precis sex underliga eller egendomliga saker om mig själv, men visar kanske lite hur jag känner och är som person.

Jag känner tyvärr inte sex bloggare att utmana, men är det någon som känner för att bli ”utmanad” så kan ni ju göra det som en kommentar på min blogg.

***********************************************************************

To my English speaking friends:

This is a challenge that I got from Jonna in Gothenburg. It’s like some kind of game or chain letter.
I have to write six things about my self or about things I don’t like or get irritated at and then I have to lead the challenge over to six new blogggers.
The only thing is that I don’t know six bloggers, so if anyone feel to do this, they can make it as a comment on my blog.

I’ve been challenged by Jonna:

1) I haven’t missed more than three to four parts of an English TV series that has been going on for many, many years here in Sweden: “Emmerdale Farm”. It started the 16th of October, 1972!!!!
I record every (!) part, and then I look at it in the evening or in the end of the week.

2) I absolutely do not eat herring, sea mussels, cuttlefish, snails or similar food/meals.
I feel sick just thinking of it! Ugh!!!!

3) I hate popes that are ready to fly!

4) I have a hard time with people who can’t admit when they are wrong and don’t apologize when they are convinced. They are just going on nagging.

5) I’m irritated at my self because I have too many things going on at the same time, and almost never get ready with anything!
Whish I could stay awake for 24 hours so I don’t have to be under stress.

6) I get irritated of all old people who have to go out shopping on Friday afternoons when the most people are out shopping before the weekend. They have all the other days in the week to make their shopping!

2 kommentarer:

Judy sa...

well, I could sign up for this one, but I don't have time...hahahaha...very interesting what you had to say!
Yesterday when I was posting my recipe for happiness, I knew that you would say that a day with Agnes is your recipe..and I cannot wait until that is mine as well!
Love and Hugs to all!! ;-)

Jonna sa...

Kul, tack för läsningen.