måndag, mars 02, 2009

What’s this?

Crochet
Well, yesterday I felt that I wanted to do something with my hands. The other day there were a TV program were Tony Irving participated, and he had a very big and nice homemade scarf around his neck, and he had made it himself. I thought that maybe I could find the description (in Swedish) how to make the scarf some place on the Internet, and BINGO, I did!
I remembered that I had some multi-colored yarn laying around among my sewing and knitting things. So I could start my project immediately.
Sooo, here’s the beginning of my “work”. Don’t know if I ever will be finishing it, but it’s very easy and very fun. So who knows…one day you maybe will be able to see the finished result of this sudden idea and crochet work.

Yarn tangle...
...some kind of beginning...

...close...

...and closer.

HOPE YOU WILL HAVE A CREATIVE DAY!

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad fin! Önskar fortfarande jag kunde lära mej virka och sticka på vanligt sätt, men jag tror jag är för hopplös på just det :(
Ska bli kul att se den när den är klar :)
Kram!

Eva Hagbjärn sa...

Det är inte så svårt att virka. Jag får väl visa dig nån dag ;-)

Kram

ulrika sa...

Hej Eva!
Jag blev så inspirerad av virkningen att jag snabbt satte igång, men jag får det inte att bli riktigt rätt. Min blir liksom kvadratisk istället för trekantig, blir liksom en snibb både uppe i halsen och sen det som går ner mot ryggen. Förstår att felet ligger i början och slutet av alla varv, men har du nåtot tips eller lösning?
Kram från Spanien!
/ulrika P

Eva Hagbjärn sa...

Hej Ulrika!
Felet ligger nog varken i början eller i slutet utan på mitten.
Om du kollar in bild nr tre (klicka på den så blir den större) så ser du att man ska virka två stolpgrupper+tre luftmaskor i samma luftmaskbåge. På så vis ökar det ju på mitten och arbetet blir trekantigt.
Hoppas du fattade min beskrivning och lycka till.
P.S. Min sjal är klar, men jag använde nog för liten virknål, så den blev lite kompakt. Hade ju inte rätt garn. Till mitt garn skulle man ha stickor och virknål nr 4, men jag hade 3½. =(
Får väl kanske göra ett nytt försök =)