måndag, november 12, 2007

Måndag - Monday

Jaha, så var det måndag igen. Känner mig en aning seg idag. Åkte på en förkylning igår. Konstigt vad det bara kan flyga på en bara så där helt plötsligt.
Var hemma hos mina svärföräldrar i går eftermiddag för att fira Fars Dag och medans jag sitter där känner jag hur jag får mer och mer ont i halsen. Trodde först att det var för de hade så varmt och torrt (och instängt som många gamla har), men när jag väl kommit hem och fått druckit en halv liter vatten så ville det inte släppa, och idag mår jag rent ut sagt skit.
Och jag som ska till tandläkaren idag och få min "nya tand" (jacketkrona på en kindtand). Ja, det måste gå ändå för jag har väntat på den förbenade tanden i snart två veckor och har lidit alla helvetets kval under den tiden. Den provisoriska tanden som tandläkaren satte dit täcker inte ända ner till tandköttet, så han satte någon vit goja på tandhalsen som bara trillar av hela tiden och jag har fått åka dit och sätta på nytt flera gånger. Om där inte sitter något på tandhalsen så gör det så himla ont och då menar jag ONT. Jag har i vanliga fall en väldigt hög smärttröskel, men det här har varit näst in till outhärdligt emellanåt. Kanske det är något annat fel på tanden än att den "bara" var för mycket lagad.
Jag får väl se vad tandläkaren har att säga om saken idag när jag kommer dit och beklagar mig :-/
Vädret här i norra Skåne är annars jättefint idag med sol och svaga vindar. Än så länge (klockan är 11.20) är det bara +3°C, men det stiger nog under dagens lopp.

****************************************
Well, today it’s Monday again. I feel a bit chewy today because yesterday when we were visiting my parents-in-law on Father’s Day, a cold just flied on me, so I f eel very poorly today :~(
I have to go to my dentist today and get my “new tooth”, a crown, and that can not wait because I have had a very bad time with what’s left of the tooth for about fourteen days now. It’s probably the tooth neck that's been exposed and caused the pain, so now I have had it! Normally I have a very high pain boundary, but this has been nearly unbearable.
The weather here in the northern parts of Skåne is very nice and sunny right now, just a small breeze, and the temps are about + 3°C, but will probably be increased during the day.



HAVE A NICE DAY!

3 kommentarer:

Judy sa...

Hej Eva!

Hope your visit with the Dentist went smoothly AND that your cold is not causing a lot of problems for you.

Kramar!

Jonna sa...

Usch vad jobbigt, hoppas att det blir bättre snart. Kom du iväg till tandläkaren?
Kram

Anonym sa...

Jag kom iväg till tandläkaren. Tack och lov :)
Förkylningen ger väl med sig så småningom. Det brukar dom ju göra så småningom som tur är.

Kram